Logó készítés – Amit a logódról tudnod kell
A logód, a grafikai arculatod nem képregény, nem önéletrajz.
Amikor olyan igényeket fogalmaznak meg a tulajdonosok vagy a cég marketingesei, hogy a logó vagy a grafikai arculat fejezze ki, jelenítse meg a cég különböző tulajdonságait, tükrözze a vállalat filozófiáját, közvetítsen különböző értékeket a piac felé – az hiba.
Ha azt hiszed, hogy a vállalkozásod grafikai megjelenése egyfajta üzenetközvető felület, akkor nagyot tévedsz.
Tegyük hát ezt rendbe.
Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani.
Ha a grafikai arculatod csúnya vagy közhelyes, unalmas tucattermék, rólad is ezt fogják gondolni és már veszítettél is, átadtad a helyed a piacon a versenytársaknak, helló.
Hatalmas a reklámzaj és neked ki kell tűnnöd a szürke tömegből, de ez nagyon nehéz.
Különböznöd másoktól, vizuálisan is jobbnak lenni a versenytársaknál nem egyszerű, de ha jó grafikust választasz, egyedi és hatékony logód, arculatod lehet.
Az én munkám az, hogy tudjam, miért van szükséged logóra, grafikai arculatra, az milyen legyen, és hogyan használd.
A neved nem elég. Logóra és arculatra van szükséged
A neved nem elég. Logóra és arculatra van szükséged
MIÉRT VAN SZÜKSÉGED GRAFIKAI ARCULATRA?
Optimális esetben a leendő partnereid tájékozódnának felőled, utánad néznének és alapos mérlegelés után választanának téged.
A valóság viszont ettől nagyon messze van, az emberek többsége nem ennyire körültekintő, nem türelmes vagy egyszerűen nincs erre idejük. Ha van több szóba jöhető cég, akikkel üzletelnének, többnyire azt választják, aki jobban néz ki, aki jobb benyomást kelt bennük.
Ha ez nem te vagy, elbuktad az üzletet, nincs biznisz, végső soron tönkremész.
Nincs mese, szükséged van minőségi arculatra. A hatékony arculat alapja pedig a gondosan megtervezett céges logó.
Gondolj bele, hogy mennyi mindent fektettél bele, hogy a terméked/szolgáltatásod jó legyen.
Mennyi tanulás, munka, erőfeszítés, pénz, családtól ellopott idő – azért, hogy aztán a konkurenciádat válasszák, csak azért mert ők jobban néznek ki.
MILYEN ELŐNYÖKET SZERZEL HA VAN JÓ LOGÓD, SZÉP ARCULATOD?
Egyedi leszel, különleges
A jól megtervezett céges logó azonosít téged, megkülönböztet a többiektől, kiemel a versenytársak közül.
Mivel könnyen megjegyezhető, az emberek egyszerűen tudják azonosítani a cégedet, emlékeznek rád.
Fókuszba kerülsz. Már itt előnyt szerezhetsz a legtöbb versenytársaddal szemben. Még akkor is, ha esetleg nem téged választanak, köröket verhetsz a többiekre. Mert RÁD emlékezni fognak.
Pozitív üzenetet közvetítesz magadról
Minőség, profizmus.
A prémium minőségű logó azt üzeni, hogy minőségi terméket/szolgáltatást árulsz.
Profizmust és hozzáértést sugall, azt hirdeti érdemes veled üzletelni.
Bizalmat szerzel
Bizalmat kelt irántad, kialakul valamiféle kapcsolat vevő és cég között.
És azt üzeni, hogy törődsz magaddal, a céged kinézetével – igényes vagy.
Hatást gyakorolsz
A jól megtervezett logóból felépített arculat pozitív irányba befolyásolja a piacodat.
Többé már nem azt kommunikálod, hogy ilyen-olyan terméket vagy szolgáltatást árulsz, hanem minőséget és profizmust kínálsz.
Kis kitérő – nem vagyok marketinges blog, de kérlek, olvasd el még egyszer az előző mondatot.
Ezt tanácsolom mindig – alakítsd át a kommunikációdat, hogy nem terméket vagy szolgáltatást árulsz, hanem megoldásokat.
Például: Ha az általam készített logót, arculatot használod, a vállalkozásod kinézete nem csak szebb lesz másoknál, de jobb helyzetbe hozod magad a piacon, az emberek rád fognak emlékezni nem a konkurensedre. Már a megjelenéseddel vevőket szerzel.
És ha emellé még megtanulsz néhány marketing alapvetést, nyert ügyed van.
Ha szappant árulsz, ne szappant adj el, hanem egészséget, frissességet, finom, tiszta illatot. Ha autókat adsz el, gyorsaságot, szabadságot, a kötetlenség érzését, hatalmat (valami feletti kontrollt, irányítást) árulj. És a többi… de nyilván érted.
Az első fele viszonylag egyszerű. Kiszolgáltatott magyarnak lenni a létezés történelmileg többszörösen kipróbált formája. Sajnos. Errefelé kiszámíthatóan kiszámíthatatlan, hogy miből élsz holnap, ha a piramis alján ragadtál. Egyes korszakokban az, hogy élsz-e. Könnyű úgy világhatalomnak lenni, kedves amerikai barátaink, hogy volt egy függetlenségi háború a 18. században, egy polgárháború a 19.-ben, és azóta egy kontinensnyi fundamentumon épül az Egyesült Államok. Amikor mi idehaza a kiegyezésnél tartottunk, ők épp megvásárolták Oroszországtól Alaszkát. Magyarország huzatos átjáróház évszázadok óta, a huszadik század mindkét világégése és mindkét diktatúrája sűrűn bontogatta, önmaga pedig, valljuk be, többször is leszerepelt, amikor a leggyengébbjeit kellett védelmeznie. Ez a kollektív emlék, s a közelmúlt tovább rontotta: a rendszerváltás utáni húsz év egyes, valóban dicsőséges, javarészt mára nem létező pártoknak köszönhető eredményeit a NER érkezése előtt is jelentősen sikerült elölni.
A logód, a grafikai arculatod képvisel téged a piacon
Hasonló tartalmak
Hasonló
Nincs találat
A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.
készen állsz?
Készen állsz, hogy valami nagyszerűt hozzunk létre közösen?
Kattints a gombra, írj nekem.
Igényes megoldásra vágysz.
Rám van szükséged.
A vevőnek mindig igaza van. Az ügyfélnek nem.
Ő azért fizet, hogy megmondd neki, melyik tévedését kerülje el, hogy sikeres legyen.
MIRE SZÁMÍTHATSZ?
- Korrekt üzletmenetre
- tiszteletre
- megbecsülésre
- konstruktív hozzáállásra.
Én is erre számítok a részedről.
KAPCSOLAT
- Gubinyi Gábor
- Hungary, Budapest
- +36 20 991 3773
- info@gubinyi.hu
Kézműves weboldalak, logók és egyéb grafikák 1867 óta